News article detail image

Ny General Manager for Mars Nordics

Mars har utnevnt Annette Zeipel som ny General Manager for Mars Nordics. Annette Zeipel ankommer den nordiske enheten til Mars fra Wrigley Nordics, hvor hun har vært Managing Director de siste seks årene. Annette Zeipel tar over for Malte Dammann, som etter tre år hos Mars Nordics har blitt Managing Director for Multisales Developing Units i Mars Europa.

Ved utnevnelsen av Annette Zeipel får Mars Nordics en sterk leder med en god internasjonal profil og bred erfaring fra Fast Moving Consumer Goods (FMCG) bransjen. Fra sin tid hos Wrigley tar Zeipel med seg imponerende resultater innen kategorivekst og et sterkt fokus på både talentutvikling og kunderelasjonsbygging.

• «Mars og Wrigley har samme eierskap og det samme DNA gjennom våre selskapsverdier – the Five Principles. Derfor ser jeg ikke på Mars Nordics som et helt nytt selskap for meg. Gjennom våres integrerte nettverk på tvers av landegrenser og kunnskapsdeling, så kjenner jeg allerede mange av medarbeiderne her. Dette gjør at jeg er spesielt glad for at jeg kan ta del i en såpass inspirerende organisasjon bestående av så mange dyktige og motiverte medarbeidere», sier Zeipel.

Mars Nordics har et høyt fokus på å skape en spennende og utfordrende arbeidsplass, bygget på tillit og et positivt arbeidsmiljø. Eksempler på at dette fungerer har vi sett hos Mars Danmark og Mars Finland hvor vi ble høyt rangert under Great Place To Work undersøkelsen. Begge selskaper mottok de høyeste resultater av alle FMCG selskaper i deres respektive kategorier. Til dette kommenterer Annette Zeipel følgende:

• «De nordiske topprangeringene er fantastiske prestasjoner. For både det nordiske ledelsesteamet og våres HR team er det en prioritet konstant å forbedre hva vi tilbyr våre medarbeidere. Ikke bare for å sørge for medarbeiderutvikling, men også for og kunne tiltrekke oss de beste talenter i fremtiden. Vår topprangering blant de andre FMCG selskapene fra undersøkelsen er noe som gjør oss meget stolte.

Ved siden av fokuset på å skape et positivt arbeidsmiljø, og tilby medarbeiderne gode karrieremuligheter så har Mars Nordics en overordnet nøkkelprioritet. Zeipel kommenterer:

• «For 2015 og fremover har vi flere viktige prioriteter. Ingen av disse er viktigere enn å drive våre kategorier fremover i et tett samarbeide med våre kunder, slik at vi sammen kan møte konsumentenes krav. Våre kunders ønsker ligger i kjernen i alt hva vi gjør, og det er våres ansvar å kunne være i forkant av deres ønsker. Gjennom dette kan vi levere innsikt av kvalitet og den service som støtter kundenes businessmål og ambisjoner.»

Om Annette Zeipel:
Annette Zeipel kommer fra Tyskland og har også innen hennes tid hos Wrigley arbeidet lenge innen lederskapsroller innen FMCG selskaper slik som P&G. I disse selskapene har Zeipel tatt ledelse i mange kategorier innen mange forskjellige segmenter og landegrenser. De siste 6 årene har hun vært Managing Director for Wrigley Nordics. Annette Zeipel vil flytte fra Stockholm til Øresundsregionen for å være nærmere Mars Nordics sine hovedkontorer i København.